Google My business for restauranter burgerbarer og cafeer

Sådan bliver du set GRATIS på Google som lokal restaurant eller café

Det er blevet nemmere for restauranter at blive set på Google. Og det bedste ved det? Det er gratis! Det eneste du skal gøre, er, at udfylde din Google My Business profil. Her er en lille guide til, hvordan du gør. Vi anbefaler, at du gør dette fra en PC eller en Laptop, da det er nemmest. Er du kunde hos os, skal vi selvfølgelig nok lave dette for dig.

Google My Business – Din virksomheds visitkort på Google.

Det vigtige ved at blive set på Google er, at dine lokale kunder kan finde dig, når de søger på en vare, du tilbyder. En Google My Business profil giver dig en lokal profil på en præcis adresse, så du nemt kan findes, hvis en kunde eksempelvis søger “Pizza” og selv befinder sig i dit lokalområde. Så kan Google regne ud, at det vil være relevant at vise din forretning til kunden.

Skal vi lave din Google My Business for dig?

Når du er kunde hos Mad Til Mig, laver vi gerne din Google My Business profil for dig. Så er du sikker på, at den er udfyldt med alle nødvendige oplysninger. Ønsker du at blive en del af Mad Til Mig, så kontakt os for at høre nærmere.

Trin 1: Opret dig

Først og fremmest skal du oprette en Google My Business (GMB).
Tryk på dette link for at åbne GMB.
OBS: Du skal have en Google konto for at kunne gøre dette. Det kan du også oprette gennem linket, hvis du ikke allerede har en.

Trin 2: Tilføj virksomhed

Nu bør du være landet på hovedsiden i GMB. Her kan du klikke på “Tilføj virksomhed” ude til højre, herefter vælger du “tilføj enkelt virksomhed”.

Herefter udfylder du din virksomheds navn og den hovedkategori den er i f.eks.: Café, Restaurant, Pizzeria, Sushi restaurant, Bøfhus eller Grillbar. Du får lov at udfylde flere senere, så vælg den der bedst beskriver din restaurant.

Herefter får du valget, om du vil vælge en lokation for din virksomhed, klik ja og så næste.

Indtast nu din adresse og klik næste.

Vælg herefter om du tilbyder udbringning og klik næste. Det kan du også ændre senere.

Indsæt herefter alle de byer din virksomhed ønsker kunder fra. Vælg kun byer, hvor du leverer til, samt hvor det er realistisk, at dine kunder vil køre fra hen til dig. Klik herefter næste.

Udfyld herefter linket til din hjemmeside.

Har du ingen hjemmeside? Som kunde hos Mad Til Mig laver vi en bestillingshjemmeside til dig gratis. Du betaler kun et meget lavt gebyr for hver ordre modtaget igennem denne hjemmeside. Du betaler altså ikke med mindre, at du får ordrer, og så kan du låne en terminal til at modtage dine ordrer på.

Udfyld telefonnummeret til din restaurant og klik næste.

Vælg de næste valgmuligheder om notifikationer indtil du kommer til verificering.

Trin 3: Verificering

Når du kommer til verificering, skal du indstille åbningstider og informationer om spisning. Udfyld gerne det hele, da det giver dig den bedste fordel på Google.

Tilføj en kort virksomhedsbeskrivelse, fortæl om din idé eller drøm med restauranten, hvilken slags mad du tilbyder og hvad du gerne vil give dine kunder af oplevelser. Klik næste.

Nu skal du indsætte billeder af menu og af retter. Hvis du ikke har det klar, så gør det ikke noget. Du kan altid sætte billeder ind på et senere tidspunkt.

Nu er du færdig med at oprette din profil.

Trin 4: Gør din profil optimal for dine kunder – Virksomhedsoplysninger

Søg på din virksomhed på Google. Så skulle dette billede gerne komme op. Det ude til højre er dine Google My Business profil. Er der noget, du gerne vil ændre, kan du klikke på “Redigér dine virksomhedsoplysninger”.

Din Google My Business profil er dit digitale visitkort på nettet. Nu skal vi gøre det endnu bedre og sørge for at det samler så mange klik ind som muligt.

Klik på “Rediger virksomhedsoplysninger. Så kommer du frem til nedenstående billede.

Virksomhedskategori

Her kan du se din valgte (Primære) virksomhedskategori. Nu er det tid til at tilføje flere. Klik på blyanten ved virksomhedskategori. Nu har du mulighed for at udfylde yderligere kategorier. Klik på “Tilføj en anden kategori” og skriv en kategori mere, der relaterer sig til din virksomhed. Du kan udfylde alle dem, der er relevante. Google kommer med forslag ud fra det, du skriver, og så skal du blot klikke på den. Så er den valgt.

Søg alle muligheder frem du mener er relevant. Søger du f.eks. “pizza” kommer alle ovenstående muligheder frem. Så vælger du bare alle dem, der er relevante for din forretning.

Åbningsdato

Her indsætter du den dato, hvor din virksomhed startede. Dette er især vigtigt, hvis din virksomhed er ældre end din hjemmeside. På denne måde ved Google, at du har eksisteret i længere tid og ikke er en ”nyere” virksomhed.

Sociale medier

Her kan du linke dine sociale medier, så Google ved, at der også er aktivitet fra din virksomhed som er relevant.

Menulink

Her indsætter du et link til din menu. Vi vil anbefale, at linket er til den bestillingsplatform, du foretrækker at bruge. Folk skal helst kunne bestille online fra dette link.

Serviceområde

Her tilføjer du alle byer, du bringer ud til.

Åbningstider

Du skal nu udfylde dine primære åbningstider. Her bør du også få mulighed for at udfylde åbningstider for levering, hvis denne er forskellig fra de almindelige åbningstider.

Mere

Her kan du udfylde specifik information om virksomheden. Jo mere du udfylder, jo bedre.